A 2 jelölt, amelyeket a Fendt küldött a 2024-es Év Traktora díjért folyó versenybe:
🚀 Fendt 620 Vario
🚀 Fendt e100 Vario
Mivel a sajtóembargó ma, szeptember 26-án lejárt, végre leránthatjuk a leplet, amely mögé a díjátadó zsűritagok már május végén, Mumbaiban betekinthettek.
Indiában az összes gyártó bemutatta jelöltjeit a mezőgazdasági technológia leghíresebb díjaira.
A közösségi médiában sokat találgatták, hogy a Fendt új szériát mutat be az Agritechnica-n, és már a hivatalos bemutató előtt is lehetett látni fotókat az új Fendt 600 Vario-ról.
Ma már vége a találgatásoknak, és most már közzé tehetjük azokat a képeket, amelyeket mi, TOTY zsűritagok készítettünk a szeptember 4-i exkluzív tesztvezetésen Brackenheimben.
Rögtön az elején: a 600 Vario egy teljesen új fejlesztésű széria, a következő jellemzőkkel:
- Az AGCO Power Core50 terméknevet viselő 4 hengeres motorja 5 literes lökettérfogatból maximálisan 209 lóerőt hoz ki.
- A kipufogógáz-utánkezelésről dízeloxidációs katalizátor (DOC), részecskeszűrő (DPF) és szelektív katalitikus redukció (SCR) gondoskodik mindez kipufogógáz-visszavezetés (EGR) nélkül.
- A Fendt 620 Vario jelenleg a legerősebb 4 hengeres traktor a piacon. Maga a 600 Vario sorozat négy modellből áll: 614 Vario, 616 Vario, 618 Vario és a 620 Vario, és 149 és 209 lóerő közötti teljesítménytartományt fed le.
- Mindegyikük az alacsony fordulatszámú Fendt iD koncepcióval rendelkezik, ahol a fő munkatartomány 1350 és 1800 fordulat/perc közötti fordulatszámon mozog. A Fendt 620 Vario mindössze 1250 fordulat/percnél éri el az akár 50 km/h-s végsebességet. A 950 Nm maximális forgatónyomaték 1.200 és 1.600 fordulat/perc között áll rendelkezésre.
- Minden modell rendelkezik a Dynamic Performance (DP) funkcióval, amely további 15 lóerőt ad a traktornak – a többletteljesítmény a felhasználási területtől függően akkor is rendelkezésre áll, ha a traktor áll, és függetlenül attól, hogy a TLT-t használják-e.
- A nagyobb szériákhoz hasonlóan a Vario-Drive koncepciót alkalmazzák: a vezetési tartomány a múlté, és a 600 Vario is állandó összkerékhajtással hajt – az Audio Quattróhoz hasonlóan például az úgynevezett pull-in-turn hatás is érezhető. Kanyarodáskor az első tengely középre húzza a traktort. Mindemellett a 540/65 R30 méretű gumiabroncsokkal is a fordulókör mindössze 10,2 méteres.
- A Fendt különösen büszke a 34,4 kg/lóerő teljesítmény-tömeg arányra. A megengedett össztömeg 13,5 t, ami magas, 5,8 t hasznos terhelhetőséget jelent.
- Hátsó gumiabroncsok 1,95 m átmérőig érhetők el. Mindezek mellett a gyári Vario Grip abroncsnyomás-szabályozó rendszer (opció) képes a vonóerőt kisebb talajtömörítés mellett növelni.
- A Fendt 600 Vario már az Agritechnica-tól megrendelhető, de a sorozatgyártás csak 2024 nyarán indul.
/Képek és tartalom forrása: DIETER DÄNZER Szakújságíró/