10 ok, hogy miért vegyen Brantner forgózsámolyos pótkocsit!
Mezőgazdasági pótkocsit vásárolni egyszerű feladatnak tűnik, hiszen széles választékból sok gyártó kínálatában lehet, a megfelelő termék után kutatni. De van egy márka amely kiemelkedik a sokaságból ez pedig a HB Brantner.
Az osztrák HB Brantner márkát nem kell bemutatni a Magyar gazdáknak. Sok referenciával bírnak hazánkban is.
Míg Nyugat-Európában pedig piacvezetők. Hiszen aki minőségi gépet keres, és hosszú távra tervez az a Brantner-rel jó lóra tesz. Most ebben a bemutató anyagban szeretnénk Önöknek megmutatni mi az a 10 pont ami kiemeli a Brantnert a pótkocsigyártók sorából.
- Maga a gyártó: Minőség, megbízhatóság több mint 75 éve gyárt kizárólag mezőgazdasági pótkocsikat. Az évtizedes tapasztalat ma olyan tudást jelent ami a pótkocsik esetén kézzel fogható előnyökkel jár minden Brantner vásárló számára. Egyedi megoldások, precíz kivitelezés jellemzi a teljes termékkínálatot. A fejlesztések digitálisan zajlanak 3D modell elemzés segítségével, míg a gyártás esetén a legmodernebb vágási folyamatok mellett, a hegesztések szinte teljes egészében robotok által történnek.
Kép: Modern gyár egység ahol a Brantner pótkocsik születnek
Kép: A váz szerkezet a pótkocsi alapja. Itt alap a pontosság
A gyár egyetlen üzeme az ausztriai Laa an der Thaya városban található. Mind a fejlesztés, mind a gyártás egy helyen olyan felügyelet mellett zajlik, ami a kimagasló termékminőség alapja.
Kép: Pontos, precíz munka ahogyan a gépek hegesztenek
Nézzen be a HB Brantner gyárába Ön is:
Egyedi ACC felület kezelési eljárás és KTL porfestés: Mezőgazdasági pótkocsik terén kevés gyártó mondhatja el magáról, hogy az előbb említett eljárással kezelnék, festik le a fém felületeket. A Brantner azonban itt sem ismer kompromisszumot. A legfejlettebb festési eljárást alkalmazva a termékek élettartama jelentősen meghosszabbítható. A folyamat egy alapos mechanikai tisztítással kezdődik, ahol úgynevezett porszórással megtisztítják a fém felületet a felületi szennyeződésektől. A következő lépésben egy kémiai tisztítás következik. A folyamat egyébként teljesen automatikusan zajlik. Ahogy minden téren itt is fontos lépés ez, hiszen csak teljesen tiszta, szennyeződésektől, zsírtól mentes felületre lehet megfelelő módon festeni. Ennek a súlyát mutatja az a tény is, hogy a teljes ACC eljárás 14 merítőkádból áll, amiből 11 a felület tisztításért felel.
Kép: A cinkfoszfátos fürdő a kulcs a korrózióvédelem szempontjából
Mivel a különböző kémiai anyagokat tartalmazó kádakba merítik a felfüggesztett elemeket, így azok az üregei is éppolyan precízen elő lesznek készítve mint a külső felület. Az utolsó három lépésben pedig felviszik az ACC alapozó anyagot (szintén az üregekben is!), majd a feleleget leöblítik, és az égetésre előkészítik az elemeket. A kemencében 100 °C-on történő készre égetéssel zárul az eljárás első fele (így alakul ki egy egyenletes vastagságú alapozóbevonat a fém felületen).
Kép: Az ACC teljes folyamata 14 merítőkádban zajlik
A KTL festés (katoforetikus mártásos eljárás) adja meg a színt a végén. A precízen előkészített elemeket elsőkörben visszahűtik, majd következik a porfestéses eljárás. A végső színt ami lehet fekete, vagy HB Brantner zöld színű a 160-180°C-on történő égetéssel érik el. Így egy tartós, ellenálló felület keletkezik ami hosszú évek múlva is megtartja eredeti tulajdonságait, megvédi a fém alkatrészeket a korróziótól.
Kép: KTL porfestés is automatikus folyamat. Nem mellesleg környezetbarát.
Power Flex Plus + tömítési rendszer: egyedi megoldás a Brantnertől, hogy a Power Flex plus + tömítési rendszer minden oldalfalon megtalálható. A tömítő gumiprofil egy alumínium lemezzel rögzül a helyére, így kopás, elhasználódás után egyszerűen cserélhető. A tömítési precizitása az elvárásoknak maximálisan megfelelő. Nincs az az aprómag ami ezen át elszóródna.
Kép: Egy profi tömítés így néz ki
Az oldalfalak záródása a Z 18051/2 XXL modell esetében egy teherautóknál ismert állítható zár rendszer aminek a segítségével gyerekjáték a zár üzemeltetése. Pontosan beállítható a zárszerkezet a stabil zárás miatt.
Kép: Állítható oldalfalzárak „egykezes” zárást biztosítanak
Létezik hidraulikus oldalfal nyitás is nézd:
Dupla billentőmunkahenger kialakítás, stabil billentési pontok: A HB Brantner pótkocsik nagyobb méretű változatai (11 tonna össztömeg felett) dupla billentő munkahengerrel rendelhetőek. Ennek a megoldásnak pedig az az előnye, hogy nehéz rakomány (például szerves trágya) esetén a billentő munkahengerek két ponton támasztanak a plató alá, ezzel stabilabbá válik a billentési mechanizmus. Jobban eloszlanak az erők a platólemezen. A teleszkóp munkahengerek szárának felülete keménykrómozott, csuklósan beágyazott rendszer, ami már bizonyítottan hosszú élettartamú megoldás.
Kép: A munkahengerek bekötése is professzionális megoldás
A hátsó billentési pontok a váz szélére lettek elhelyezve ezzel is a stabilitást garantálva a billentés folyamata alatt.
Kép: erős billentő pont a váz szélére elhelyezve
Kép: szélesen alátámasztott plató, stabil munkahengerek=probléma mentes billentés
Stabilator oldalfal rendszer: A HB Brantner kínálatában egyedi oldalfal megoldásokat is találunk, mint például a Stabilator névre hallgató rendszert.
Kép: Stabilator oldalfal egyet jelent a masszívitással
Ezen oldalfal kialakítás esetén a pótkocsi oldalfal egy egységet képez. Egyben nyílik ennek megfelelően. Az előnye a nehéz, tapadó áruk szállításában van. Hiszen legyen szó szerves trágyáról, szenázsról, vagy akár szemes terményről a Stabilator oldalfalak nem fognak meghajlani még nagy feszítő erők esetén sem. Opcionálisan lehet a hátfalat hidraulikusan nyitódó verzióban is kérni.
Kép: Hidraulikus hátfallal szerelt tandem pótkocsi Stabilator oldafalakkal
Illetve ezen opció elérhető a 3 tengelyes forgózsámolyos kivitelű pótkocsik esetén is. Az oldafalak magassága ebben ez esetben 1500 mm. Amennyiben ez nem nyújt elegendő raktérfogatot, akkor természetesen kérhető oldalfal magasítás is plusz 300, 500, 600 mm magassággal is.
Kép: Ha valami stabil kell akkor ott a Stabilator
- 5 mm az 5 mm: extra erős platólemez, egyedi megoldásokkal: A Brantner forgózsámolyos pótkocsik esetén a nagyobb teherbírásúaknál az alapfelszereltség része, míg a kisebbek esetében pedig opciós tétel az 5 mm vastag plató lemez. Ez az egység a Brantner esetén egyébként is speciális kialakítású, hiszen teljesen sík egy különleges eljárásnak köszönhetően. Ugyanis a Brantner fóliahegesztéssel illeszti össze a lemezeket, ami egy teljesen sík platófelületet eredményez. Így a szennyeződések nem tudnak felhalmozódni megállni a platón, illetve a termény is intenzíven tudja elhagyni a rakfelületet.
Kép: A platólemez teljesen sík, köszönhetően a speciális fóliahegesztésnek
További előnyként kell megemlíteni a lekerekített öntisztuló platóélt, ami által az oldalfal visszacsukása, zárása nem jelent komoly erőfeszítést. A zárás közben az oldalfal egyszerűen befele tolja az ott maradt terményt.
Kép: Így kell ezt csinálni. Lekerekített platóél az egyszerű zárás miatt
- G, illetve dupla C profilú vázrendszerek 10 év garanciával
A Brantner pótkocsik egyik alapértéke a tartósság. Ennek az alapja a stabil, és hosszú élettartamú váz rendszer. A Brantner csak 2 féle vázkialakítást használ a forgózsámolyos pótkocsik esetén: vagy G, vagy dupla C profilú vázt. Ennek oka pedig az, hogy a torziós erőket hatékonyan csak ez a két típusú vázkialakítás tudja felvenni. Egy függőleges terhelést szinte bármely gerenda elbír, azonban a gyakorlatban sokszor kapnak oldalirányú terhelést a vázak. Gondoljunk bele, hogy mi történik, ha egy barázdán kell átlépni a megrakott kocsival. A Brantner-nél ezzel sem lesz gond. Szakszerű használat mellett, a 10 éves garancia ad nyugalmat mindenkinek, hogy jó döntés volt a Brantner mellett letenni a voksot.
- Laprugó, parabel rugó, vagy akár légrugós csillapítás: A Brantner pótkocsik többféle lengéscsillapítási rendszerrel érhetőek el. Az egyszerűbb felszereltségű, kisebb terhelhetőségű pótkocsik laprugóval vannak szerelve, míg a nagyobb terhelhetőségű pótkocsik pedig parabel rugós csillapítást kapnak. A csúcsfelszereltséget pedig a légrugós egység adja. Egyébként Nyugat Európában ez egyre elterjedtebb. Bármely megoldásról beszélünk egy biztos. Ön mindig a legjobbat kapja a kategóriában.
De nézzük, hogy néznek ki a különböző megoldások:
Kép: Modern légrugós csillapítás
Kép: Hagyományos laprugós csillapítás
- Oldalfal erősítés minden körülményekhez: Nagy terhelés, és nehéz áruk szállítása esetén az oldalfalara különösen nagy erők hatnak. Ezek csökkentésére több megoldás is van. Lánccal össze lehet kötni az oldalfalakat, magasításokat. Vagy középső rakoncával lehet merevíteni az oldalfalak tartásán. De létezik egy ettől sokkal modernebb megoldás is. A Brantner egy speciális merevítést ajánl az oldalfalakhoz, amivel nincs szükség középső rakoncákra. A 6 mm vastag lemezből hajlított oldalmerevítésnek köszönhetően a Brantner oldalfalak még a legnagyobb terhelés esetén sem fognak hajlani.
Kép: Az oldalfal felső részén jól látható az erősítés
- Y vonórúd: A Brantner ezen pótkocsik esetén stabil Y kialakítású vonórudakat használ. Az Y kialakítás több előnnyel is jár. Többek között sokkal nagyobb bekormányzási szöget tesz lehetővé anélkül, hogy a vontató hátsó abroncsozása elérné a vonórudat. Az egyik legkedveltebb Z 18051/2 XXL modell esetén a vonórúd U profilú anyagból készül 100 mm magas, és 26 tonna vontatásra vizsgáztatott. Tehát mondhatjuk, hogy egy 18 tonna össztömegű pótkocsin megállja a helyét.
Kép: Masszív Y vonórúd a stabil vontatás miatt.
Kép: Az anyag itt is benne van, nincs kompromisszum sehol.
És a plusz egy: Az akinek már volt lehetősége, és vontatott Bratner pótkocsit, az jól tudja hogy van egy adu ász ami a gyakorlati használhatóság miatt kiemelkedővé teszi ezen kocsikat. Ugyanis a széles nyomtáv miatt az utánfutás tulajdonsága páratlan. Sokszor lehet hallani, hogy szinte kimerevül a szerelvény, mintha sinen futna. Azt gondolom, hogy a mai világban, megrakottan, ennél fontosabb dolog talán nem is létezik.
Ha felkeltette érdeklődését a Brantner forgózsámolyos pótkocsi, akkor kérem keresse az AgroVario Kft képviselőit:
https://www.agrovario.hu/kapcsolat
Több információ, prospektus itt:
vagy látogasson meg minket a Facebook oldalunkon: